شورای حقوق بشر سازمان ملل وضعیت سوریه را بررسی می‌کند
نوشته شده توسط : blpwjob

مخالفان دولت سوریه همه‌پرسی روز یکشنبه را تحریم کرده بودند

همزمان با ادامه خشونت‌ها در سوریه، انتظار می‌رود حاضران در نشست امروز شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو بررسی وضعیت سوریه را در دستور کار داشته باشند.

نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد روز دوشنبه، ۲۷ فوریه (هشتم اسفند)، در ژنو برگزار می‌شود.

انتظار می‌رود که کشورهای حاضر در این نشست، خواهان برقراری آتش‌بس در سوریه و نیز فراهم شدن امکان دسترسی هرچه سریع‌تر سازمان‌های امدادرسانی از جمله صلیب سرخ، به مناطق آسیب‌دیده شوند.

در عین حال، مخالفان دولت در سوریه از ادامه خشونت‌ها در این کشور خبر داده و گفته‌اند که روز یکشنبه، ۲۶ فوریه، دست کم ۵۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین گزارش شده است که نیروهای نظامی سوریه روز دوشنبه، ۲۷ فوریه، به شهر بنش در شمال این کشور که تحت کنترل مخالفان دولت است، حمله کرده‌اند.

خبرنگار بی‌بی‌سی که بنش رفته است، می‌گوید که ارتش برای بیش از یک ساعت این شهر را زیر آتش داشته است.

جمعیت بنش حدود ۴۰ هزار نفر برآورد می‌شود و خبرنگار ما می‌گوید که ظاهرا برای حمله به مناطق غیرنظامی از تسلیحات ضدهوایی و خمپاره استفاده می‌شود.

اختلاف نظر قدرت‌ها

اظهارات مقامات رسمی آمریکا که موضع چین در قبال سوریه را "بسیار متکبرانه و از روی خودرأیی" خوانده بودند، واکنش چین را به دنبال داشت.

در یادداشتی که روز دوشنبه، ۲۷ فوریه،در روزنامه رسمی حزب کمونیست چین منتشر شده، آمده است که بعد از (حمله به) عراق، آمریکا حق ندارد از طرف مردم کشورهای عربی اظهارنظر کند.

روز یکشنبه، ۲۶ فوریه، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، در اظهاراتی صریح گفت که اقدام چین و روسیه در وتو کردن قطعنامه سازمان ملل متحد درباره سوریه "مطرود و نفرت‌انگیز" بود.

پیش از این، دولت چین اعلام کرده بود که برای پایان دادن به خشونت‌ها در سوریه، باید به دولت این کشور اجازه داده شود تا اصلاحات پیشنهادی خود را در سوریه پیش ببرد.

این در حالی است که همه‌پرسی پیشنهادی دولت سوریه که روز یکشنبه، ۲۶ فوریه، برگزار شد، از سوی مخالفان دولت تحریم شده بود.

شبکه تلویزیونی دولتی سوریه روز گذشته از مشارکت قابل توجه مردم در همه‌پرسی قانون اساسی جدید این کشور خبر داد، ولی خبرنگار بی‌بی‌سی که روز یکشنبه به چند حوزه رأی‌گیری رفته بود، می‌گوید که تعداد کمی در این همه‌پرسی شرکت کرده بودند.

در چارچوب قانون اساسی جدید که به همه‌پرسی گذاشته شده است، انتخابات چندحزبی مجلس ظرف سه ماه آینده در سوریه برگزار می‌شود.

ولادیمیر پوتین، نخست وزیر روسیه هم در مورد دخالت کشورهای غربی در سوریه هشدار داده و گفته است: "بسیار امیدوارم که آمریکا و کشورهای دیگر در پی این نباشند که بدون صدور قطعنامه توسط شورای امنیت، سناریویی نظامی در این کشور پیاده کنند."





:: برچسب‌ها: ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 361
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: